maandag 5 december 2011

Vilt Felt


Zoals ik al eerder vermeldde, ben ik in de ban gekomen van het vilten. Dit zijn de eerste resultaten. Het is wel echt een ambacht en nog helemaal niet zo gemakkelijk. In het mobielhoesje zitten dan ook wat dunnen plekken. Dat is een kwestie van niet goed uitleggen van de wol. Ik heb deze dunne plekken wat opgevuld met (droog) naaldvilten. Dat doe je met zo'n speciale naald.


De kralen zijn goed gelukt. Ze hebben stiekem een kern van hele kleine kerstballetjes van de Wibra. Een hele zak vol voor een Eurootje. Anders gaat er best wel veel (dure) wol zitten, in zo'n kraal. Ik heb de wol er omheen gelegd in een paar verschillende richtingen, besprenkeld met wat zeepwater en dan rollen maar! Net zolang tot ze vervilten. Dan een paar keer afwisselend in koud en heet water en nog meer rollen. Tot ze goed zijn. Dan even in azijnwater om de laatste restjes zeep eruit te krijgen, en klaar!
Op de verwarming gelegd, want mijn geduld is niet zo heel groot!

De voorste grote groene kraal is echt groen en niet mintachtig, zoals de foto doet vermoeden.

1 opmerking:

  1. wat een leuk kleurig sierraad .zal vast lekker dragen.marloeskreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen