vrijdag 24 februari 2012

Lampenkap

Ik trof toch zo'n aardige vent op Marktplaats! Ik zocht een frame voor een lamp en hij had een complete lamp te koop, waarvan het model mij erg aansprak.

Toen ik hem vertelde dat het me alleen om het frame ging, stuurde hij me een paar uur later een mail, met daarin een foto van de finaal gestripte lamp. Zoiets? Ja, dat was mijn bedoeling!
Hij stuurde hem op in een zelf vermaakte doos en de volgende dag had ik mijn felbegeerde lampenkap in huis.
Na wat vervelende ervaringen op MP, maakte dit alles weer goed.
Dus ik aan het breien. Ik had mooie witte katoen gekregen van een breivriendin, iets meer dan 4 bolletjes van 50 gram. Nou dat kwam goed uit want ze zijn schoon op.
Dit is hem.

Gevoerd met een warmhoud-T-shirt, maat XXL. Die hebben nl geen zijnaden, want dat wil je natuurlijk niet.
Mouwen deraf, zoompje derin, spannen, klaar.
Hij is leuk, nietwaar?

8 opmerkingen:

  1. OH, wat vind ik dat schitterend en wat een mooi patroontje.Proficiat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi, heb je het patroon zelf verzonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat ziet er heel goed uit! Prachtig geworden! Knap uitgedokterd ook hoe het patroon tussen de 'ribben' van de lamp valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt schitterend!
    En inderdaad zeer knap hoe je je ontwerp precies kan laten passen op een bestaand frame. Ik zou het niet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Greetje,

    Ik vind je lampenkap echt ontzettend mooi! Dat wordt zoeken naar een geschikt frame om het ook te proberen...

    Groet, Anne.

    http://gehaaktezaken.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ie mooi geworden zeg!Ik heb laatst van iemand kleine kapjes gekregen. Ik wil dat met vilt doen, maar ik weet alleen nog niet hoe ik het ga bevestigen.... Veel plezier ermee hij is echt prachtig! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen